
KAZAKHSTAN STOCK EXCHANGE 
 

P R E S S  R E L E A S E  
Almaty April 17, 2009 

 

On letter of newspaper "Vremya" released April 15, 2009 

 

Number No. 54 (827) of newspaper "Vremya" dated April 15, 2009 presented open letter "Oglasite 
ves spisok, pozhaluista!" ("Voice the whole list, please!"), signed by its deputy chief editor Marat 
Asipov. 

This letter, addressed as well to Kazakhstan Stock Exchange (the Exchange), once again1 contains 
false information. 

The Exchange respects work of mass media, and is not detracting from its merits as distribution 
channels of data on important events significant for our citizens, and being means of public control 
and publicity, including on the financial market. 

We understand that due to peculiarities of financial (as any "particular") theme journalists of 
unspecialized editions may make mistakes when applying and interpreting specific market terms and 
indicators. Such mistakes are explainable and justifiable. However, the case with newspaper 
"Vremya" is a matter of false or deliberately distorted interpretation of exchange rules and data. 

The Exchange is not wiling to be in the position of a man, trying to prove he is not a camel, and 
deems inappropriate to draw away its resources for further, and moreover public explanations with 
newspaper "Vremya". 

Taking into account the above mentioned the Exchange is closing the debate with newspaper 
"Vremya", retaining the right to protect its honor and good name in accordance with the legislation. 
Possible necessary disclosure of the information regarding the situation on the eve and during the 
devaluation available at the Exchange shall be made according to legislative norms. 

                                                      
1 Refer to exchange press release ""Vremya" Releases False Information, Refers to Exchange" dated April 2, 

2009 (http://www.kase.kz/files/press/en/09_04_02_VREMAY_eng.pdf). 

http://www.kase.kz/files/press/en/09_04_02_Vremay_eng.pdf

